آمــــــوزش گـــام به گـــام کـــــامــــپیوتر
آمـــوزش گام به گام کــامــپـیــوتــراز مبتدی تا...
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. از اونجا که یادگیری کامپیوتر یک نیاز ضروریه من در این وبلاگ آموزش کامپیوتر رو از اول اول واسه مبتدی ها میگذارم و اگه باشم هر روز به مطالب اضافه میکنم تا پیشرفته.
نويسندگان

بسم الله الرحمن الرحیم

1-شما میتوانید فایل متنی , فایل تصویری, فایل زیپ, پوشه و ... ایجاد کنید برای این کار بر روی فضایی خالی از دسکتاپ راست کلیک کرده و گزینه new را انتخاب کرده و بر روی هر نوع فایلی در اونجا کلیک کنی ساخته میشه.

2-برای تغییر نام فایلتان بر روی آن راست کلیک کرد ه و گزینه renameرا انتخاب کنید ویا بر روی آن رفته و کلیدf2را بزنید ویا بر روی آن یک دابل کلیک انجام داده<وقفه بین دوبار کلیک کردن>وبعد با گرفتن دو کلیدshift و altمیتوانید زبان صفحه کلید را تغییر داده و نام فایل خود را بنویسید.

3-برای پاک کردن فایل مورد نظر بر روی آن راست کلیک کرده وگزینهdeleteرا بزنید در این صورت فایل به سطل آشغالانتقال می یابد.

4-برای باز گرداندن آن به سطل آشغال رفته بر روی آن راست کلیک کرده و بر رویrestoreکلیک کنید.

5-برای این که فایل قابل بر گرداندن از سطل آشغال نباشد باید هنگام حذف کلیدshiftرا بگریم ویا آنرا از سطل آشغال نیز حذف کنیم.

6*-عملیات حذف فایل را میتوان با زدن کلیدdeleteصفحه کلید نیز انجام داد.

7-روش های انتخاب:

<1-اگر شما بخواهید چند فایل را در یک پوشه که از هم فاصله دارند با هم انتخاب کنید کلید ctrlرا گرفته و فایل ها را انتخاب کنید.

2-اگر بخواهید تمام فایل های یک پوشه را انتخاب کنید دو کلیدctrlو a را با هم بگیرید ویا این کار را میتوانید با موس انجام دهید.

3-اگر شما بخواهید یک محدوده فایل را که پشت سر هم قرار دارند انتخاب کنید باید کلید shiftرا گرفته و بر روی اولین و ا خرین فای چپ کلید کنید. >

8*-دو کلید ctrl+zآخرین کار شمارا لغو میکند.

9-برای انتقال فایل ها از پوشه ای به پوشه دیگر بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه copyرا بزنید ویا دو کلیدctrl+cرا بگیرید و در پوشه ای که میخواهید فایل به آنجا انتقال یابد بر روی جای خالی از آنجا راست کلید کرده و  بر رویpaste را بزنید.*برای paste کردن میتوانید دو کلیدctrl+vصفحه کلید را بگیرید .

10-اگر شما فایلی دارید که حجم زیادی دارد واگر آنرا کپی کنید حجم آن دو برابر میشود میتوانی به جای pasteبر رویpaste shortcut کلیک کنید و یک میانبر از آن بسازید که حجمی ندارد.

11*-برای حذف فایل های اضافه میتوانید از نرم افزار clean disk top در کنترل پنل استفاده کنید.

12-اگه باشم بعدا مطالب بهتر, جالب ترو مفید تری را میگذارم. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 69
بازدید کل : 77279
تعداد مطالب : 34
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1